<body>
♥ Friday, March 6, 2009♥

Assalamualaikummm everyone...MyEm0.Com

Wooaaaaa... Its been ages since i blogged.. huhuh... MyEm0.Com biasalah semenjak dua menjak since my laptop's LCD pacah atu.. nda lagi teblog.. apa nya c ZW tu... besawang~ hahahahaha... MyEm0.Com oh well.. cana tah jua.. huhuhu...

So, a lottttt happened... bnyk lah.. nnti tah blogging lg with new updates..ane... bangas dah.. wawawaawa~~ k, c ya around ppl~ ;) Take care aits! MyEm0.Com

xoxo
MyEm0.Com


pink princess left her world @ 9:55 AM



♥ Saturday, December 13, 2008♥

Hey ya'll.. Assalamualaikum :) MyEm0.Com

Its a cloudy afternoon today.. I've just had my early dinner which was... some rice + soup ayam.. ehehehhee~ been craving 4 it since ages.. MyEm0.Com wuhuhuhuh~ baru tah ada kesempatan memasak sendiri 2day.. Alhamdulillah...

Emmm... hari ini.. i went 2 Giant with bisdurang2.. hehe.. cik nis n wang mat.. MyEm0.Com Biasalah, we did some grocery shopping..MyEm0.Com and after that, menyinggah kajap ke rumah babu Hjh Tini, pleh2 wit our lil cuzzy iman.. hehe.. managed 2 take some pix with him.. MyEm0.Com
{ Us wit lil iman... hehe...}



{ sis nis wit lil iman.. }


ok ppl... tu jer.. huhuh~ tk care! MyEm0.Com


pink princess left her world @ 5:27 PM



♥ Saturday, December 6, 2008♥

Holaaaa PPL~ Happy Holidaysssss!!! Well, here are some events b4 d holidays.. Enjoy~ ;)


[ Hari Raya Celabration.. ]




[ Penyampaian Hadiah Murid-murid Cemerlang... ]


* Okehhhh~ i guesss dats all 4 now ... Hee~ * Take care all!!




pink princess left her world @ 8:25 AM



♥ ♥

Congratulations 2 my workmate... Nora & Husband (30-11-2008)



" Semoga Bahagia hingga ke akhir hayat.. Aminnnn.... :) "



pink princess left her world @ 8:19 AM



♥ ♥

Subject: fikirkan sejenak.....

Doktor memulakan syarahannya dengan membawa para hadirin memikirkan
sejenak dengan hadith yang maknanya sedikit sebanyak.....

"Dalam diri-diri kamu ada kebesaran Tuhan". Doktor menyuruh kita melihat
kedua tapak tangan dan perhatikan garis-garis di tapak tangan kita.

Garisan-garisandi tangan kiri menunjukkan angka 8 dan 1 dalam Bahasa
Arab dan tangan kanan 1 dan 8 dan membawa ke jumlah 81 + 18 = 99 iaitu
bilangan nama Allah.

Berikut adalah antara intipati syarahannya secara ringkas:-

1. Cara makan, kenapa kita gunakan tangan? Mengikut cara Rasulullah

s.a.w, beliau akan menggaulkan lauk dan nasi dengan tangan kanannya dan
kemudian membiarkan sebentar, lalu Rasullah saw akan mengambil sedikit
garam menggunakan jari kecilnya(yg last tu), lalu Rasullah saw akan
menghisap garam itu. Kemudian barulah Rasulullah makan nasi dan lauknya.

Mengapa? Kerana kedua belah tangan kita ada mengeluarkan
3 macam enzim, tetapi konsentrasi di tangan kanan kurang sedikit dari yg
kiri. Ini adalah kerana enzim yg ada di tangan kanan itu merupakan enzim
yang dapat menolong proses penghadaman (digestion), ia merupakan the
first process of digestion.

Mengapa menghisap garam? Kerana garam adalah sumber mineral dari tanah
yg diperlukan oleh badan kita. Dua cecah garam dari jari kita itu adalah
sama dgn satu liter air mineral. Kita berasal dari tanah maka lumrahnya
bahan yang asal dari bumi (tanah) inilah yg paling berkhasiat untuk
kita.

Kenapa garam? Selain dari sebab ia adalah sumber mineral, garam juga
adalah penawar yang paling mujarab bagi keracunan, mengikut Doktor2
dihospital-hospital, the first line of treatment for poisoning adalah
dengan memberi Sodium Chloride, iaitu GARAM. Garam juga dapat menghalang
sihir dan makhluk-makhluk halus yang ingin menggangu manusia.

2. Cara Rasulullah mengunyah - Rasulullah akan mengunyah sebanyak 40
kali untuk membiarkan makanan itu betul-betul lumat agar perut kita
senang memproseskan makanan itu.

3. Membaca Basmalah (Bismillahirrahma Nirrahim). Membaca Basmalah
sebelum makan untuk mengelakkan penyakit. Kerana bakteria dan racun ada
membuat perjanjian dengan Allah swt, apabila Basmalah dibaca maka
bakteria dan racun akan musnah dari sumber makanan itu.

Cara Rasulullah minum:-

Janganlah kita minum berdiri walaupun ia makruh tetapi ia makruh yang
menghampiri kepada haram. Jangan kita minum dari bekas yg besar dan
jangan bernafas sedang kita minum. Kerana apabila kita minum dari bekas
yg besar, lumrahnya kita akan meneguk air dan dalam proses minum itu,
kita tentu akan bernafas dan menghembuskan nafas dari hidung kita.

Kerana apabila kita hembus, kita akan mengeluarkan CO2 iaitu carbon
dioxide, yang apabila bercampur dgn air H20, akan menjadi H2CO3, iaitu
sama dengan cuka, menyebabkan minuman itu menjadi acidic. Jangan meniup
air yang panas, sebabnya sama diatas.

Cara minum, seteguk bernafas, seteguk bernafas sehingga habis.

Mengapa Islam menyuruh di sebat 100 kali orang belum berkahwin yang
berzina, danmerejam sehingga mati org yg sudah berkahwin yang berzina?

Badan manusia akan mengeluarkan sel-sel darah putih atau antibiotik yg
dapat melawan penyakit. Dan sel-sel ini terdapat di daerah tulang
belakang, berdekatan dengan sum-sum tulang manusia. Lelaki yang belum
berkahwin dia akan dapat mengeluarkan beribu-ribu sel ini,manakala
lelaki yang sudah berkahwin hanya dapat menghasilkan 10 unit sel ini
sehari,kerana antara sebabnya ialah kerana sel-sel lain akan hilang
kerana perhubungan suami isteri. Jadi apabila lelaki yang belum
berkahwin didapati salah kerana zina hendaklah disebat 100 kali. Ini
adalah kerana apabila dia disebat di belakangnya, suatu maran tentang
kesakitan itu akan membuatkan penghasilan beribu sel antibiotik yang
dapat melawan virus HIV jika ia ada di badannya, dengan itu dapatlah
antibodi melawan virus HIV itu.Tetapi jika lelaki itu sudah
berkahwin,walaupun disebat 100 kali ia akan tetap menghasilkan 10 unit
antibodi sahaja, jadi dengan itu ukumannya direjam hingga mati agar dia
tidak dapat merebakkan virus HIV itu.

Itulah sedikit sebanyak inti syarahan yg disampaikan oleh Dr Jamnul Azhar.
Harap ia akan memberi manfaat pada anda sekalian, dan sedikit informasi
yang diberikan oleh Mudaris(guru) ana, Mudaris Iskandar mengenai Ka'bah.

Mengapa ia terletak di Mekah al-Mukarramah dan mengapa ia empat
persegi(cube). Ia terletak di posisinya sekarang kerana setelah dibuat
kajian oleh para cendikiawan dari Pakistan dan Arab, didapati, tempat

terletaknya Ka'bah sekarang itu, adalah betul-betul di tengah bumi.

Mengapa ia empat persegi, ia melambangkan perpaduan ummah yang bergerak
maju bersama,equality and unity, tidak seperti bentuk pyramid, dimana ia
diumpamakan, seperti hanya seorang pemenang yg berada diatas setelah ia
memijak-mijak yang lain. Dan antara lagi sebab mengapa 4 persegi
melambangkan 4 imam besar, Maliki, Hambali, Hanafi dan
Syafi'i,melambangkan kebenaran keempat-empat Imam tersebut. Sekian buat
renungan bersama, Fi amanillah Jazakallah


pink princess left her world @ 7:55 AM



♥ Sunday, November 23, 2008♥


Just for share..... I got this forward e-mail from a friend of mine.. enjoy reading...




Please note that another name for Lady Finger (Bhindi ) is " OKRA ".

Last month in one of TV program I learnt of a treatment of Sugar
(Diabetes). Since I am diabetic, I tried it and it was very useful and my
Sugar is in control now. In fact I have already reduced my medicine.
Take two pieces of Lady Finger (Bhindi) and remove/cut both ends of each
piece. Also put a small cut in the middle and put these two pieces in
glass of water. Cover the glass and keep it at room temperature during
night. Early morning, before breakfast simply remove two pieces of lady
finger (bhindi) from the glass and drink that water.
Keep doing it on daily basis. Within two weeks, you will see remarkable results in reduction of your
SUGAR.
My sister has got rid of her diabetes. She was on Insulin for a few
years, but after taking the lady fingers every morning for a few months,
she has stopped Insulin but continues to take the lady fingers every
day. But she chops the lady fingers into fine pieces in the night, adds
the water and drinks it all up the next morning. Please. try it as it
will not do you any harm even if it does not do much good to you, but U
have to keep taking it for a few months before U see results, as most
cases might be chronic.


* hmmmm~ give it a try ya'll.. usaha tangga kejayaan.. *wink2*


pink princess left her world @ 2:46 PM



♥ Friday, November 21, 2008♥

Assalamualaikum wbt to all my frens out there~MyEm0.com

It's a lovely friday morninggg 2day.. not too sunny.. a bit cloudy.. :) i jst got back from rimba bunga an hour ago.. biasalah, tugas mingguan.. rilek2~ mandi... cuci jmbn.. wawawawa~ awu, time rajin toh.. time ada pnyakit 'M', biaaa tia buuk.. wahahahah~ MyEm0.com

Anyways, last nite i went out with my cinta.. went 2 fetch his granny d kg, n then off to pasar malam.. bought some food n then back home.. so, we ate dinner together.. wuhuuuu~ i missed him so much.. baapa haie dah nda jmpa ia.. sighhh~ was so happy lst nite! sampat lg main uno toh.. d scores were even.. wahahahah! MyEm0.com


Tomorrow, i hv 2 go to sr kasat i tink, for d rentas desa thingy.. sigh~ hakim pencatat mata x ah~ asteeee~ mcm nada uang lain wah~ mbey mls.. sabo jer lahhh~ i heard 2moro toh full rehearsal 4 d pra konvo.. on sunday, hv 2 go to school lg toh... pra konvo.. pengawas ketenteraman murid yaw.. wahahahha~ errr~ ada watak kah? nyeh3~ MyEm0.com

Oh well.. i tink dats about for now.. more blogging next time.. kan santaiiii lg.. owhhh!! holidaysss jst around d corner, but lots of things have 2 b done b4 d holidays... *sigh!* okie dokie.. take care ppl! byeee!! MyEm0.com


pink princess left her world @ 9:47 AM